SAAT MUKTAMAR ITU DATANG KEMBALI!!




Malam dengan bintang bergantung di perut langit.. teman2 mula bertali arus mudik ke kota utk menghadiri muktamar.Taman Melewar spt.seorang bapa tersenyum girang menyambut tetamu yg datang dr seluruh negara.Puluhan ribu yg akan hadir,inilah saatnya kami merajut ukhuwwah dan cinta pada perjuangan.Masjid dan surau lembah kelang ini turut berkerlipan sinar kerana turut mengambil kesempatan dgn ratusan para asatizah yg hadir.


Masjid surau di sekitar Gombak dan Batu juga akan menjadi medan persinggahan,meningkatnya jemaah yg bersusun mengumam dan menasbih nama Tuhan.Solat berjemaah dan menganyam doa.


Muktamar spt sebuah pesta pertemuan alumni "sekolah besar" dgn pelbagai jalur pemikiran,bertanya khabar melepas rindu yg panjang.Juga dgn khabar sedih kehilangan rakan yg telah dijemput ke alam abadi.


Muktamar dgn titik pesona terbesar dalam setahun,merapatkan jurang pimpinan dan pengikut..kami semua menyimpul erat tali ikrar utk menegakkan agama Allah di tanah leluhur ini..rongga dada kami bergelombang saat bersenandung dgn lagu AMAL,,laungan takbir yg menakluki angkasa melantunkan ruh kami yg menyatu dgn seluruh pergerakan Islam yg lain diseluruh belahan dunia ini.


Air mata kami tumpah saat menutup tirai muktamar dgn tangan mengenggam erat dan melaungkan doa wehdah dan doa Rabitah...Tuhan,,anugerahkanlah kami kemenangan atau kami syahid dikubangan darah utk menjulang Agama ini......selamat bermuktamar teman.... Harakatul ummah ini akan terus menerjang badai jahiliah di belantara gelap politik ciptaan penguasa.

- Ust Riduan Mohd Noor-


SEMOGA REDHA DAN KASIH SAYANG ALLAH MENGIRINGI PERJALANAN MUKTAMAR TAHUNAN PAS KALI INI,

AMINNN YA RABB!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...